راهنمای استفاده از کتابخانه اندروید

اضافه کردن کتابخانه پیکو به برنامه

پس از ثبت‌نام در پنل توسعه‌دهنده، و تعریف برنامه‌ها و کالاهای مورد استفاده، امکان استفاده از کتابخانه اندروید پیکو در اپلیکیشن شما وجود دارد. جهت اضافه کردن کتابخانه به اپلیکیشن می‌توان یکی از دو روش زیر را پیش برد.

روش اول

اضافه کردن وابستگی مربوط به کتابخانه در فایل build.gradle مربوط به اپلیکیشن به شکل زیر:
                
				dependencies {
					...
					compile(group: 'ir.appson', name: 'PIQOlibrary', version: '1.1.1', ext: 'aar', classifier: '')
					...
				}
				
            

روش دوم

دانلود کردن فایل کتابخانه و طی کردن مراحل زیر:

  • فایل .aar کتابخانه، در پوشه libs کپی شود.
  • از منوی file و سپس new، گزینه New Module انتخاب شود.
  • فایل .aar کپی شده، import شود.
  • منوی File و سپس Project Setting انتخاب شود.
  • در منوی سمت چپ از بخش Module، گزینه app انتخاب شود.
  • تب Dependencies انتخاب شود.
  • از قسمت بالا و سمت راست کلید + زده شود.
  • Module Dependency انتخاب شود.
  • ماژول جدید از لیست نمایش داده شده انتخاب شود.


افزودن AppId به اپلیکیشن

شناسه AppId جهت افزایش ایمنی برنامه لحاظ شده است. در مرحله بعد نیاز است تا AppId دریافتی از سامانه احراز هویت، در فایل AndroidManifest.xml قرار داده شود. AppId مربوطه باید در تگ application و به صورت زیر قرار داده شود. در مثال زیر عبارت MY_APP_ID، با شناسه AppId جایگزین شود.

                
				
				<manifest>
				<application>
				...
				<meta-data android:name="Appson-Identity-App-Id" android:value="MY_APP_ID" />
				</application>
				...
				
				
            


استفاده از کتابخانه

جهت استفاده از کتابخانه، نیاز است تا در ابتدای برنامه و در متد onCreate، همانند مثال زیر تابع init از کتابخانه Appson صدا زده شود. این عمل امکان استفاده از متدهای پیکو را فراهم می‌آورد.

                
				public class MainActivity extends Activity{
				@Override
					protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
						super.onCreate(savedInstanceState);
						setContentView(R.layout.activity_main);
						Appson.init(MainActivity.this);
						}
				}
				
            


استفاده از کتابخانه

پس از صدا زدن تابع init از کتابخانه Appson، امکان شروع عملیات فروش وجود دارد. عملیات فروش تنها با صدا زدن یک تابع انجام شده و تمام روند فروش به صورت خودکار انجام می‌شود. پس از انجام عملیات فروش، نتیجه مربوطه به برنامه شما بازگردانده می‌شود. جهت انجام عملیات فروش کافیست تا تابع Payment.showInfo() صدا زده شود. ورودی این تابع از نوع InfoListener است و نیاز است تا سه تابع از این کلاس پیاده‌سازی شود.

  • تابع onSuccess که در صورت موفقیت عملیات پرداخت صدا زده می‌شود.
  • تابع onFailed که در صورت عدم موفقیت عملیات پرداخت صدا زده می‌شود.
  • تابع onUserCancelled که در صورت کنسل شدن عملیات از سوی کاربر صدا زده می‌شود.
نمونه صدا زدن و پیاده‌سازی این توابع به صورت زیر است:
                
				Payment.showInfo(new InfoListener() {
                    @Override
                    public void onSuccess(String token) {
                        Toast.makeText(MainActivity.this, token, Toast.LENGTH_SHORT).show();
                    }

                    @Override
                    public void onFailed(String exceptionCode) {
                        Toast.makeText(MainActivity.this, exceptionCode, Toast.LENGTH_SHORT).show();
                    }

                    @Override
                    public void onUserCancelled() {

                    }
                },productCode , productItemCode, privateKey);}

				
            
در مثال فوق، مقادیر productCode, productItemCode, privateKey مقادیری است که در پنل توسعه‌دهنده تعریف شده است.